środa, 21 września 2011

Men's Health nie tylko dla panów

          Na pewno większości z Was obiła się o uszy nazwa "Men's Health" - magazynu dla panów. Ja prawdę powiedziawszy miałam tą gazetkę kilka razy w ręce, ale nie szczególnie pamiętam co jest w niej zawarte, przekartkowałam ją tylko i najwyraźniej niekoniecznie wpadła w mój gust. Nic więcej jednak na ten temat nie napiszę dzisiaj tutaj, poza tym, że książka o której chciałabym Wam powiedzieć została napisana przez redaktora naczelnego Men's Health - Davida Zinczenko. A owa książka nosi tytuł "Dieta abs".

 Wiem, wiem.. myślicie pewnie, że to kolejny naciągany stek bzdur na temat odchudzania z tym, że w wersji dla Panów. Ja jednak chciałabym Was przekonać do tego, że tak nie jest. Nie mam na myśli tutaj samej diety, bardziej chodzi mi o informacje zawarte w tej książce, które - owszem - są związane z dietą, ale są na tyle uniwersalne, że możecie wcielić je w życie bez względu na plan żywieniowy jaki stosujecie. Z czystym sumieniem mogę Wam tą książkę polecić. W każdym razie jest to jedna z lepszych o ile nie najlepsza książka, dotycząca szeroko rozumianej "diety"- ćwiczeń, odżywiania - z jaką kiedykolwiek miałam do czynienia.
Książkę tą pożyczył mi znajomy, z którym dosyć często poruszałam w rozmowach kwestie zdrowego odżywiania i odpowiednio dopasowanych ćwiczeń. Początkowo byłam nastawiona do niej nieco sceptycznie, szybko jednak udało mi się przekonać, że jestem w błędzie. Nie jest to kolejna książka z cyklu "jedz to co Ci mówię, a schudniesz 15 kg w tydzień". Dzięki niej, tak naprawdę być może po raz pierwszy będziecie miały okazję zrozumiec na czym tak naprawdę polega mechanizm "odchudzania", metabolizmu itd, oraz dlaczego nieodzownym elementem są cwiczenia, a nie same ograniczenia żywieniowe. Mechanizm ten  jest wyjaśniony w sposób tak przystępny i ciekawy, nieraz nawet zabawny, że naprawdę wierzy się w słowa autora, a po odłożeniu książki, jest się jeszcze bardziej zmotywowanym do działania. Ciekawe podrozdziały wyjaśnią wam jakie potrawy, owoce, warzywa uchronią Was przed różnego rodzaju chorobami.
W kilku słowach: jest to w ciekawy sposób przedstawione vademecum dietetyczne, do którego każda z Was powinna zaglądnąć :)

2 komentarze:

  1. TĘ książkę, tĘ! ;)

    Brzmi ciekawie, ale mimo to sama nie wiem... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja Ci mówię że warto :) jeśli choc trochę jesteś głodna wiedzy o zdrowym odżywianiu :)

    OdpowiedzUsuń